Acceptă provocarea și fă sacrificiul


Fiecare dintre noi avem oportunități și ocazii speciale, în funcție de factori ca disponibilitatea personală, nivelul de pregătire, valorile și aspirațiile noastre. 

Ce am surprins la mine în mod constant e că accept sau chiar caut provocări noi. Uneori lucrurile erau duse într-o direcție periculoasă și extremă. Alte dăți au fost provocări “funcționale”. Totuși, indiferent de natura lor, ambele categorii m-au împins mai departe, m-au ajutat să cresc, mi-au furnizat lecții și adrenalină, m-au pus în situații dificile pe care nu le-aș fi întâlnit stând pe canapea sau pe un scaun de birou.

Când m-a sunat un coleg pentru a-mi propune să particip la o emisiune televizată, în direct, mi s-au aprins zece beculețe în același timp, iar răspunsul n-a întârziat: challenge accepted! Când a fost vorba de susținut un workshop în engleză, la un eveniment internațional m-am oferit fără să clipesc. 

Proiecte noi? Challenge accepted! 

Experiențe noi? Challenge accepted! 

Muncă mai multă? Challenge accepted! 

Responsabilități mai mari? Challenge accepted! 

Mi se pare vital să observăm oportunitățile din jur și să profităm de ele. Îmi aduc aminte cum, pe la 19 ani, mă uitam prin cv-urile altor oameni și mi se ridica părul pe ceafă văzând câte aveau deja la activ. Numai că era, de cele mai multe ori, o diferență de 10 ani, timp în care, în măsura în care îți dorești asta, se pot întâmpla multe. 

Poți întâlni oportunități noi doar fiind pro-activ: mergând la evenimente, făcând voluntariat, vorbind cu oamenii, muncind alături de ei și fiind deschis la noutăți. 

Toate aceste experiențe m-au format și m-au ajutat să ajung în punctul în care sunt, doar că au venit la pachet cu o serie de sacrificii necesare. Profesorul Jordan Peterson spunea într-o prelegere de-ale lui că e nevoie să alegi sacrificiul pe care vrei să-l faci. Nu știu dacă am făcut cele mai bune sacrificii până acum, numai că, fără ele nu cred că toate acestea ar fi fost posibile. 

M-am ales cu multe nopți nedormite, concedii am avut doar în ultimii trei-patru ani, nu știu dacă o să vă vină să credeți. Chiar și atunci îmi aloc un timp pentru a mă asigura că totul merge bine. Totuși, unele relații s-au pierdut pe drum. Poate au avut un termen de valabilitate și l-am depășit, nu știu. Poate ne-am dezvoltat cu viteze diferite, înspre direcții opuse… 

Mai am lucruri de învățat? Enorm de multe și vrea să nu mă prejudiciez de nici o experiență de învățare. Așa că, dacă aveți provocări pentru mine, știți deja care e răspunsul. 😃



Comments

Popular Posts